1.1.1. Implementar un sistema de tarifació plana als locals comercials propietat del conjunt d’organismes que formen part de l’actuació municipal.
23
1.1.2. Crear un fons d’ajuts econòmics per a l'establiment d'empreses viables (a retornar o a fons perdut).
35
1.2.1. Posicionar el Citilab, Cornellà i el Baix Llobregat com a la institució, la ciutat i la comarca referència de la innovació col·laborativa, oberta a tothom, dins de l’estratègia d’especialització intel·ligent de Catalunya i d'Europa.
40
1.2.2. Promoure el Citilab com eina principal per executar accions d’innovació digital i transparència i pel foment de la innovació col.lectiva, ciutadana i comunitària, i reducció de la bretxa digital.
0
1.2.3. Captar i facilitar el desenvolupament, el compromís i la coresponsabilitat de grups, equips i comunitats obertes com a agents innovadors del territori dins de la innovació social digital i en resposta a la necessitat del co-disseny de projectes que donen resposta als desitjos, necessitats i reptes de la societat més propera.
27
1.2.4. Impulsar accions formatives d’innovació (per exemple: Weeks, Days, JAMs, Hacks, etc.) i accions d’intercanvi tipus xerrades o debats per àmbits temàtics.
24
1.2.5. Compartir la cultura d’innovació en organitzacions i empreses.
30
1.2.6. Co-dissenyar i desenvolupar projectes d’innovació en col·laboració amb els agents innovadors, d’interès públic i generadors d’ocupació.
27
1.2.7. Aportar innovació en forma de solucions de valor: racionals, originals, noves i/o atractives.
28
1.2.8. Generar nou coneixement local i global alhora; així com dissenyar el model de transferència del coneixement i sostenibilitat econòmica del Citilab.
33
1.2.9. «A prop teu»: crear comunitats de ciutadans actius i compromesos que participin en la millora dels espais públics, realitzant-ho a través dels nous models de comunicació oberts de les xarxes socials. A més, es considera necessari dissenyar eines que permetin la participació, la relació, la comunicació i la implicació del ciutadà en l’administració pública, a través de temes d’interès comú.
46
1.3.1. Opensurf: formar i assessorar a tothom en l’àmbit d’Internet i de les noves tecnologies. Espai de formació contínua i oberta on la ciutadania es fa partícip dels processos d’innovació (foment de l’ús de software lliure, les eines on line, la creació de xarxa i el coneixement compartit).
35
1.3.2. Inicia’t: diferents projectes que ajuden a iniciar-se en el món digital.
33
1.3.3. Edutec: Citilab facilita a diferents tipus d’usuaris diversos programes de caràcter pràctic i experimental per aprendre a innovar. S’utilitzen mètodes i eines tecnològiques encaminades a desenvolupar projectes i a les quals tothom, sense coneixement previ, hi pot accedir.
26
1.3.4. Mind the gap: es tracta d’un projecte europeu promogut per 5 socis del Regne Unit, Països Baixos i Espanya que té per objectiu principal la promoció i l’ensenyament de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM), atesa la manca de competències en el sector de la Unió Europea i, en especial, la manca de dones en aquestes especialitats i les taxes de deserció creixent d’STEM de les noies.
32
1.3.5. Jam today: amb aquest projecte europeu és pretén portar a terme esdeveniments participatius (JAM) per al desenvolupament de jocs que ensenyin a la població en TIC, hàbits de salut i matemàtiques, dins de les línies estratègiques de la UE en el seu pla 2020.
32
1.3.6. Pelars: aquest projecte europeu vol desenvolupar escenaris de treball on s'introdueixin tant elements d'avaluació com mètodes d'obtenció de dades que permetin mesurar d'una manera objectiva l'impacte positiu de les TIC en l'educació de les matèries de ciències, enginyeria, tecnologia i matemàtiques (STEM).
26
1.3.7. Seniorlab: posar en valor el coneixement de la gent gran i tendir cap a l’envelliment actiu. Es tracta d’evitar la fractura social i promoure la inclusió en la nova societat del coneixement dels sèniors, desenvolupant els seus projectes personals o en grup amb eines tecnològiques, com a eina d’aprenentatge.
31
1.4.1. Suport als autònoms i microempreses (SAMI): atraure talent i facilitar un entorn per donar suport a autònoms i microempreses. Es tracta de facilitar espais i donar suport als projectes i les activitats promogudes per estudiants, aturats, emprenedors o microempreses.
30
1.4.2. Suport a la comunitat (SUCOM): atraure talent i facilitar un entorn de suport a les xarxes de col·laboració. Es tracta de facilitar espais i donar suport a projectes i activitats promogudes per ciutadans, associacions i entitats, comunitat educativa, administració pública i universitat; i, d’altra banda, difondre experiències i projectes col·lectius oberts.
21
1.4.3. 1.4.3. Suport a la creació d’ocupació mitjançant a la creació de cooperatives i iniciatives d’economia social.
0
1.5.1. Facilitar espais d’intercanvi, de divulgació i de transferència de coneixement.
21
1.5.2. Atendre les peticions de xarxes socials d'innovació de tercers, per a la col·laboració amb altres institucions.
21
1.6.1. Fomentar programes de reorientació laboral.
46
1.6.2. Canalització d’usuaris (entrevistes d’orientació professional).
36
1.6.3. Club de la feina.
37
1.6.4. Llei de Barris (dispositiu d’orientació al barri de Sant Ildefons).
35
1.7.1. Transició escola-treball: joves per l’ocupació (incorporació al sistema educatiu reglat ESO, formació professionalitzada i contractació laboral).
41
1.7.2. Foment de la formació dual (treball col·laboratiu entre xarxes d’empreses locals i serveis formatius).
36
1.7.3. Nova definició dels programes de formació ocupacional específics per a majors de 45 anys.
41
1.7.4. Creació de la taula de Formació Professional.
30
1.8.1. MARMI: Programa dirigit al col·lectiu PIRMI, d’orientació, d’acompanyament i inserció.
45
1.8.2. Activa’t: acompanyament a la inserció dels usuaris del departament.
33
1.8.3. Borsa de Treball.
47
1.9.1. Reedició del projecte Ocupa’m 6+6.
72
1.9.2. Contractació plans d’ocupació: bases reguladores del procés de selecció del personal dels plans d’ocupació. Revisant les bases als efectes d’actualizar-les d’acord a les noves demandes, perfils professionals i altres aspectes de millora
65
1.9.3. Foment de l’ocupació per a majors de 45 anys en situació de llarga durada.
84
1.9.4. Impulsar polítiques actives d’ocupació per a persones que finalitzen els plans d’ocupació locals.
73
1.10.1. Consolidar el projecte pilot col·laboratiu entre el tercer sector local i l’Ajuntament per atendre les patologies psicosocials derivades de la greu crisi econòmica. Centre d'Higiene Mental (OTL: Oficina tècnica laboral). Impulsant un servei d'atenció psicosocial a les persones amb llargs períodes d'atur en coordinació amb Serveis Socials
40
1.10.2. Horts socials.
35
1.11.1. AODL: Agent d’ocupació de desenvolupament local que realitza tasques de col·laboració amb els agents del territori.
26
1.11.2. Prospecció d’empreses per a la captació d’ofertes.
39
1.11.3. Observatori del Mercat Laboral.
37