3.1.1. Continuïtat dels Programes de suport als centres educatius, en especial l’estudi assistit i el suport a les biblioteques escolars.
48
3.1.2. Incorporar en aquests programes l’atenció als infants amb necessitats educatives especials.
54
3.1.3. Estendre el programa de suport als infants amb dificultats en la lecto-escriptura («Avesedari») a totes les escoles d’Educació infantil i primària que ho desitgin.
46
3.1.4. Seguir potenciant, dins de les propostes educatives, les de l’àmbit científic, augmentant les activitats del projecte «Ciència divertida».
52
3.1.5. Obrir nous espais de conversa en llengües estrangeres mitjançant el programa de voluntariat Educar per Créixer i en col·laboració amb l’EOI.
59
3.2.1. Redefinir els actuals trams de renda del sistema de Tarifació Social, amb l'objectiu que esdevingui un sistema més redistributiu, així com ampliar l'aplicació d'aquest sistema a les quotes de menjador de les Escoles Bressol municipals.
36
3.2.2. Ampliar el Pla Integral del Barri Sant Ildefons, PIBSI, per garantir el desenvolupament comunitari del barri.
38
3.2.3. Augmentar el número de voluntaris en l’àmbit educatiu.
51
3.2.4. Fomentar l’educació en el lleure i al llarg de tota la vida.
0
3.3.1. Integració dels diferents sistemes d’orientació municipals.
29
3.3.2. Consolidació de la Jornada APROPA d’orientació educativa i acadèmica amb la col·laboració dels centres educatius i les entitats.
29
3.3.3. Integració del nostre Servei d’Atenció i Orientació Educativa al sistema previst a la nova llei del sistema català de l'FP.
35
3.3.4. Promoure la creació de l’Oficina Municipal d’Escolarització en col.laboració amb la Generalitat de Catalunya, com administració competent en matèria educativa.
0
3.4.1. Creació de la Taula de l'FP a Cornellà.
47
3.4.2. Promoure l’augment de l’oferta de línies d'FP Dual.
49
3.4.3. Suport integral a les entitats que ofereixen els Programes de Formació i Inserció (PFI).
48
3.5.1. Espais nadó municipals: espai de suport a la criança per a famílies amb infants de 0 a 9 mesos.
32
3.5.2. Espais familiars municipals: espai de suport a la criança per a famílies amb infants de 9 mesos a 3 anys.
33
3.5.3. Centre infància i família: espai familiar per a famílies amb infants de 0 a 3 anys i espai de joc per a famílies amb infants de 0 a 6 anys.
31
3.5.4. Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç Municipal: centre interdisciplinar per a atenció a les famílies amb infants fins els 6 anys que tenen dificultats o risc en el desenvolupament.
41
3.5.5. Escola Municipal de Mares i Pares: formació, informació, assessorament, trobades per a les famílies.
34
3.5.6. Subvencions a projectes educatius a les AMPAs. Dotació econòmica per al desenvolupament de projectes que potenciïn la participació de les famílies als centres educatius.
42
3.5.7. Reutilització de llibres de text: iniciativa per a la reducció de la càrrega econòmica que cada any suporten les famílies a l’ inici de curs.
47
3.5.8. Dia Internacional de les famílies. Celebració de l’acte al voltant del 15 de maig.
28
3.5.9. Actualització de la guia de serveis i recursos per a la infància 0-6 i la família, dins del programa municipal «Educar per Créixer».
24
3.6.1. Programa Família i Valors: reflexió sobre l’educació en valors en l’àmbit de la família, l’escola i la ciutat. Jornada lúdico–formativa, contes en valors.
37
3.6.2. Ampliació del treball en valors amb els infants. Des del Consell d’infants i amb els infants dels centres educatius de la ciutat.
41
3.7.1. Elaboració del Pla d’infància, adolescència i família. Creació taula local d’infància.
36
3.7.2. Camins escolars. Facilitar el desplaçament segur dels infants per la ciutat.
40
3.7.3. Donar suport a projectes solidaris que contribueixin a la investigació del càncer infantil i juvenil
39
3.7.4. Programes de suport a infants amb discapacitat com el Fica’t a l’aigua –monitoratge a nivell individual a la piscina per a la integració amb el grup classe–, casals adaptats –col·laboració amb l’escola d’educació especial municipal–.
40
3.7.5. Cornellà Ciutat Amiga de la Infància- Nacions Unides. Reconeixement per Unicef Espanya el 2010 i renovació del guardó el 2014. Continuar treballant en les polítiques d’infància i família.
30
3.7.6. Consell comunitari de la infància i l’adolescència: òrgan sectorial de participació per afavorir la defensa dels drets i la promoció de la qualitat de vida dels infants i adolescents de la ciutat.
38
3.8.1. Pla educatiu d’entorn. Activitats dins i fora de l’horari escolar. Pla de cogestió amb la Generalitat.
29
3.8.2. Programa municipal «Educar per créixer». Activitats fora de l’horari escolar.
34
3.8.3. Col·laboracions amb ONG per al desenvolupament de projectes de suport a la infància, l'adolescència i les famílies, amb material escolar, sortides, reforç.
29
3.9.1. Consell d’infants: òrgan de participació infantil que facilita un espai per dialogar, reflexionar i fer propostes sobre temes relacionats amb la ciutat de la seva vida quotidiana.
31
3.9.2. Dia internacional de la infància. Celebració de l’acte al voltant del 20 de novembre. Activitats per difondre els drets i deures dels infants.
26
3.10.1. Programa de suport a les inquietuds artístiques: Experimenta.
32
3.10.2. Espai Nova: espai als bucs d’assaig musical que dóna suport a la creació de grups nous de joves músics.
28
3.11.1. Creació de la xarxa de jovent per la diversitat sexual.
40
3.11.2. Foment de la creació cultural en el jovent.
36
3.11.3. Suport a la informació, orientació i assessorament
40
3.11.4. Desenvolupament del programa de voluntariat.
38
3.12.1. Implementació contínua d’aquest servei en la línia de l’assessorament dels joves en tots els seus àmbits d’interès, i molt especialment en la formació, ocupació i diversitat sexual.
28
3.12.2. Reforçar la importància del Punt d’Informació i Dinamització dels Centres d'Ensenyament de Secundària, com a porta de coneixement dels recursos adreçats als joves.
31
3.12.3. Gestió i direcció dels equipaments públics destinats a serveis a la joventut.
32
3.12.4. Creació i coordinació de la xarxa de serveis (no només els que depenen del departament de Joventut) per a joves.
31
3.12.5. Reforma de l’skate park.
21
3.13.1. Creació de la Taula d’Esplais del lleure.
32
3.13.2. Suport econòmic i d’assessorament per al desenvolupament de les activitats dels esplais adreçades als infants i joves.
36
3.14.1. Suport a les famílies en l’educació dels infants mitjançant el suport del joc i les joguines.
32
3.15.1. Mantenir, implementar i consolidar el programa d’oci nocturn saludable, “Nits Insòmnia”.
35
3.15.2. Programa de cursos i tallers organitzat des del CRAJ d’entreteniment per als joves.
41
3.15.3. Programa de tallers i cursos organitzats des del CRAJ i Trailer (Servei d’informació Jove) de suport a la formació i desenvolupament de la condició juvenil amb l’objectiu d’apuntalar l’autonomia personal.
38
3.15.4. Concurs i Mostra de Còmics a Cornellà.
31
3.15.5. Circuit de suport als grups joves de música.
29
3.16.1. Informar, orientar, assessorar i derivar als joves en les seves propostes d’emprenedoria en qualsevol dels àmbits. Activitat que es realitza mitjançant els serveis: CRAJ, Trailer i Bucs d’Assaig.
39
3.16.2. Creació de la taula de joves per a recollir qualsevol inquietud d’aquests i fer-los partícips dels programes de joventut.
43
3.16.3. Programa de tallers i cursos organitzats des del CRAJ i Trailer de suport a la formació i desenvolupament de la condició juvenil amb l’objectiu d’apuntalar l’autonomia personal.
42
3.16.4. Ampliació de les aules d’estudi amb dos nous llocs (Fontsanta-Fatjó i Almeda).
54
3.17.1. Campanyes informatives i participatives (sexualitat, igualtat de gènere, respecte, voluntariat, etc. ) desenvolupades des del Punt d’Informació i Dinamització dels Centres d'Ensenyament de Secundària o amb la seva col·laboració.
47
3.18.1. Creació de la Xarxa de Joventut per a la diversitat sexual.
39
3.19.1. Impuls de més projectes dins del programa Educar per Créixer.
40
3.19.2. Creació de la Taula d'LGBTI.
35
3.19.3. Creació d’un programa de recursos d’informació, assessorament i participació adreçat als col·lectius LGBTI.
33