2.1.1. Continuar promovent la mediació davant els conflictes de convivència, entenent la mediació com a mecanisme que ajuda a promoure la participació activa de la ciutadania en la recerca de solucions als seus conflictes, contribuint així a la seva coresponsabilitat en el manteniment de la bona convivència en les comunitats, els barris i la ciutat; fomentant la coordinació i el treball transversal entre serveis públics, teixit associatiu i ciutadania per tal de prevenir situacions de trencament de la cohesió socials dels barris.
57
2.1.2. Detecció i derivació de casos que requereixen la intervenció d’altres serveis municipals o locals que puguin oferir una resposta que ajudi a mantenir la cohesió dels veïns i veïnes davant una situació conflictiva.
47
2.1.3. Mantenir les campanyes d’educació cívica: eina pedagògica per a la detecció i necessitats de les persones; així com l’abordatge dels conflictes d’interessos que es donen en l’ús de les places i els parcs de Cornellà i l’incompliment de les ordenances municipals.
57
2.1.4. Mantenir i ampliar el programa de Patis oberts, com a alternativa per als infants i joves que volen realitzar pràctiques esportives en un espai més adequat que els parcs i places municipals. D’aquesta manera, es dóna un major rendiment a l’espai exterior de les escoles, mitjançant un ús reglamentat.
52
2.2.1. Utilitzar els diferents canals de comunicació de l’Ajuntament per difondre l’ampli llistat de projectes a desenvolupar a tots els barris en aquest sentit (reordenació de l’Avinguda Alps, Parc de la Ribera...).
37
2.2.2. Obrir espais de propostes, esmenes i valoració sobre els projectes.
44
2.3.1. Difondre el coneixement de la mediació a les escoles i instituts públics de Cornellà.
43
2.3.2. Presentar la mediació com a eina de resolució de conflictes entre iguals, que ajuda les parts a construir una visió positiva del conflicte i com a motor pel canvi.
35
2.3.3. Presentar la mediació com a procés que apodera les parts i les ajuda en la recerca d’eines per afrontar els conflictes; i, en definitiva, com a un mecanisme que pot contribuir a crear una societat més pacífica i tolerant.
30
2.4.1. Continuar realitzant les sessions de benvinguda i acollida, per a proporcionar als nouvinguts coneixement de les normes de convivència i dels recursos de què poden disposar.
35
2.4.2. Continuar realitzant les sessions de coneixement de l’entorn, per a proporcionar a la població femenina nouvinguda i resident a Cornellà un espai en el qual, a partir de les seves característiques culturals i personals, es faciliti la seva integració amb autonomia.
34
2.4.3. Mantenir i fomentar les relacions amb les associacions de persones immigrades a Cornellà, mitjançant la realització de reunions periòdiques de suport i seguiment a les seves activitats i assessorament en matèries que tinguin a veure amb l’acollida i la convivència de les comunitats a les quals representen.
29
2.4.4. Revisar i actualitzar els mecanismes de detecció de necessitats i oportunitats per tal de millorar i agilitar els processos d’atenció i derivació als serveis normalitzats.
26
2.5.1. Desenvolupar el Planejament vigent d’acord amb les determinacions del Programa d’Actuació Urbanístic Municipal.
34
2.5.2. Reclamar al Ministeri de Foment l’accessibilitat a l’estació de RENFE des del carrer Joan Maragall.
53
2.5.3. Estudiar la connexió amb una passarel·la entre els espais públics situats al nord i al sud de l’estació.
43
2.5.4. Remodelar urbanísticament els buits urbans situats entre l’estació i el carrer Ignasi Iglesias mitjançant el desenvolupament dels Plans de Millora Urbana 1 i 2, i el Pla Especial d’Infraestructures, i projectes de gestió i urbanització a fi i efecte de garantir la continuïtat dels espais lliures del barri del Pedró, i alhora obtenir sòls destinats a habitatge assequible i activitat econòmica.
40
2.5.5. Remodelar urbanísticament el buit urbà situat entre el carrer Silici i la Ronda, mitjançant el desenvolupament del Pla de Millora Urbana número 5 i projectes de gestió i urbanització, a fi i efecte de la generació d’un gran parc urbà i alhora la implantació de sòl destinat a activitat econòmica al servei de la ciutat.
33
2.5.6. Desenvolupar el sector Tintes Especiales, que ha de permetre la remodelació i rehabilitació urbana del darrer tram del passeig dels Ferrocarrils i alhora obtenir sòl destinat a habitatge assequible.
42
2.5.7. Desenvolupar la implantació dels usos dels equipaments culturals i sanitaris al centre de la ciutat, en base a les conclusions sobre les necessitats de la ciutat i els processos participatius que es portin a terme.
43
2.5.8. Desenvolupar la implantació d’activitat econòmica a l’entorn dels centres comercials, com és el cas de la parcel·la HOC a l’accés a la ciutat des de la Ronda Litoral.
34
2.5.9. Garantir la informació del planejament urbanístic a la ciutadania des del manteniment de la col·laboració amb l’AMB i des del web municipal.
40
2.5.10. Completar la informació urbanística mitjançant la informació al públic de la documentació escrita, tot prosseguint en la refosa del planejament endegada en el PAUM.
36
2.5.11. Prosseguir en el desenvolupament urbanístic del sector Ribera-Salines a fi i efecte de completar l’estructura d’espais lliures del municipi i obtenir sòl destinat a activitat productiva i habitatge assequible.
41
2.5.12. Promoure activament el desenvolupament dels sectors industrials i de serveis, en especial els eixos comercials, per a la implantació d’activitats productives i comercial, i vetllar perquè les activitats que es vulguin fer a la nostra ciutat, o aquelles que necessitin créixer, ho puguin fer.
43
2.5.13. Desenvolupament de diversos sectors sobre la base dels criteris d’execució de remodelació urbana inclosos al projecte “Cornellà Natura”.
42
2.5.14. Iniciar les tasques de rehabilitació dels edificis patrimonials, així com un programa de manteniment i millora del patrimoni artístic i cultural de la nostra ciutat.
41
2.5.15. Crear una comissió del paisatge urbà que procuri la unificació de criteris de disseny urbà, que millori la relació de les infraestructures de serveis amb l’entorn i vetlli per un espai urbà de qualitat per a tothom.
36
2.5.16. Sol·licitar a les administracions competents les cessions a favor de la Ciutat dels sòls a l’entorn de les infraestructures a fi de poder integrar nous espais lliures a la Ciutat.
46
2.5.17. Potenciar la perspectiva de gènere en el disseny urbà.
43
2.5.18. Desenvolupar la integració de la bicicleta en les polítiques de trànsit i mobilitat de la nostra ciutat
0
2.6.1. Fomentar la rehabilitació del parc d’habitatges amb l’aplicació de polítiques d’ajudes i d’assessorament als propietaris i a les comunitats. Facilitar i agilitzar la tramitació dels ajuts públics en matèria d’habitatge.
56
2.6.2. Consolidar la gestió i la qualitat del manteniment del registre únic de sol·licitants d’habitatges de protecció oficial, així com facilitar, apropar i agilitar els tràmits que ha de fer el ciutadà a través del registre únic de sol·licitants d’habitatge.
61
2.6.3. Potenciar el funcionament de l’Oficina Local d’Habitatge.
59
2.6.4. Promoure, en el marc del planejament del sòl, unes condicions econòmiques que permetin polítiques destinades a habitatge assequible, tant de lloguer com de compra.
60
2.6.5. Promoure, en el marc del planejament, el desenvolupament d’habitatge de lloguer des de mecanismes de gestió privada i en concessió. Reforçant alhora la participació i la gestió pública en el mercat d’habitatges de lloguer.
55
2.6.6. Potenciar el funcionament de l’Oficina de Mediació Hipotecària amb les entitats col·laboradores.
55
2.6.7. Incentivar la promoció d’habitatges protegits, amb fórmules de col·laboració entre operadors públics i privats.
58
2.6.8. Potenciar mecanismes de mediació per posar pisos buits existents dins del mercat d’habitatge a un preu assequible de lloguer. Continuar aprofundint en el model de Borsa de Lloguer Social Municipal.
60
2.6.9. Col·laborar i impulsar, amb altres administracions, la promoció d'habitatges de lloguer social.
59
2.7.1. Adequació dels horaris de recollida de contenidors i de serveis de neteja de la via pública.
35
2.7.2. Increment de la neteja amb aigua de carrers i places. Apostant per la recuperació d’aigua de pluja, l’aigua és un bé escàs i en episodis de sequera es requereix un protocol especial de restriccions.
46
2.7.3. Creació d'un equip d'intervenció immediata, per a solucionar els petits desperfectes a la via pública i al mobiliari urbà.
63
2.7.4. Reforma integral dels parcs infantils.
42
2.7.5. Reforma integral dels «pipi-can» i la creació d'espais de lleure per a gossos.
36
2.7.6. Diagnosi de la jardineria de la ciutat, per a aconseguir una vegetació més adequada que permeti un manteniment més eficient, substituint les plantes i arbres que calgui.
40
2.7.7. Millorar el sistema de recollida de cartrons i mobles de la ciutat.
54
2.8.1. Ampliació de la Unitat de Seguretat Ciutadana a altres barris de la ciutat.
34
2.8.2. Impulsar els plans de coordinació de Protecció civil.
27
2.8.3. Modificació de les ordenances de convivència amb tolerància zero amb els propietaris de gossos que actuïn de manera incorrecta, amb el «graffiti» i altres comportaments incívics.
42
2.8.4. Modificació de l'ordenança d'activitats, per a compaginar l'ús de les terrasses per part dels propietaris de bars amb el descans dels veïns.
42
2.8.5. Racionalització de l'ús de l'espai públic per a la celebració d'actes públics, compaginant el seu aprofitament amb el descans dels veïns.
37
2.9.1. Creació d’un servei d’informació i orientació amb professionals de les diferents àrees: Acció Social, Educació i Ocupació, per tal de facilitar una primera acollida i diagnosi global de les persones i famílies –«front office»-; així com un reglament que contribueixi a millorar els criteris d’accés als ajusts que actualment s’ofereixen.
25
2.9.2. Establir els mecanismes de coordinació interns amb totes les àrees de l’Ajuntament que tenen repercussió en la seva atenció (OAC, habitatge).
31
2.9.3. Establir els mecanismes de derivació als professionals de les pròpies àrees: definició del «back office» (recursos humans i tècniques amb les quals compactar el «front office») i definició i/o revisió de protocols d’actuació amb altres àrees de l’Ajuntament.
24
2.10.1. Augmentar el nivell de cohesió social: disseny de processos i protocols dels itineraris compartits.
27
2.10.2. Definir itineraris personalitzats d’inclusió que augmentin les possibilitat d’èxit personal/ familiar: elaboració d’indicadors, seguiment i avaluació dels resultats obtinguts.
32
2.10.3. Lluitar contra la pobresa i l’exclusió social,
0
2.10.4. Impulsar i redefinir el Pla Local d'Inclusió Social. Cal fomentar l'aprovació del Pla Local d'Inlcusió com a resultat d'un treball transversal entre Ajuntament i entitats; un marc ideal per treballar aquest Pla seria en el marc de les comissions de treball de l'Acord Social.
0
2.10.5. Creació de l'Observatori Social de Cornellà, amb l'objectiu de poder comptar de manera anual amb un anuari estadístic en què es recullin les principals dades socioeconòmiques de la ciutat.
0
2.11.1. Creació de la Taula Local d’Infància, amb la màxima participació d’entitats i administracions possible, que seria l’instrument encarregat de definir el pla integral d’infància, adolescència i famílies.
23
2.11.2. Disseny del model integral d’orientació i atenció a les famílies.
19
2.11.3. Ampliar la cartera de serveis compartida entre els serveis públics i privats per a l’atenció als infants i a les seves famílies; especialment, ampliant l’oferta socioeducativa (més actuacions durant els mesos d’estiu).
21
2.11.4. Cobertura de les necessitats bàsiques dels infants tant en períodes lectius com no lectius (lleure, llibres, serveis odontològics, òptics, àpats per a alumnes d’instituts, etc.).
42
2.11.5. Mantenir les xarxes d’infància i adolescència que treballen amb diagnòstics compartits per tal de prevenir o atendre situacions de risc, fomentant el treball en xarxa amb altres actors competents en l’atenció a la infància a la ciutat.
39
2.12.1. Disminuir la llista d’espera en els serveis de proximitat, tenint en compte la entrada en vigor de la LAPAD (Llei de la Dependència) en relació amb les persones amb grau I.
39
2.12.2. Revisar les prioritats del Servei d’Atenció Domiciliaria, especialment per a situacions d’altes hospitalàries, convalescència i claudicació dels cuidadors.
45
2.12.3. Dissenyar i executar nous projectes que fomentin l’autonomia personal i contribueixin a l’enfortiment de la xarxa relacional de les persones grans.
43
2.12.4. Desenvolupar una xarxa local d’atenció social primària i de salut que permeti una atenció més eficient dels ciutadans de Cornellà.
37
2.12.5. Augment del pressupost destinat als serveis de Servei d'Atenció Domiciliària, Neteja Domiciliària i Teleassistència.
42
2.12.6. Promoció de l’autonomia de les persones amb dependència o discapacitat i definició de noves necessitats per part dels propis interessats i dels tècnics del programa de dinamització de gent gran..
38
2.12.7. Establir un calendari de reunions de treball per tal d’avançar en la implementació del Pla interdepartamental d'atenció i interacció social i sanitària (PIAIS).
29
2.13.1. Valorar el grau d’acompliment dels compromisos. Constitució d’una comissió dins de l’Acord Social que vetlli per la consecució d’aquest objectiu.
31
2.13.2. Establir estratègies i accions conjuntes per avançar en la seva consecució.
35